Головна » Статті » Методична діяльність » Робота з обдарованими

Урок -колаж
Урок-колаж. І. П. Котляревський, соціально-побутова драма "Наталка Полтавка". Образ Наталки як уособлення кращих рис української жінки.

Тема: І. П. Котляревський , соціально-побутова драма «Наталка Полтавка». Образ Наталки як уособлення кращих рис української жінки. 

Мета:

  • вдосконалити вміння характеризувати героя драматичного твору, через образ головної героїні визначити типові риси українських жінок;
  • розвивати вміння відстоювати людську гідність, власні принципи;
  • грамотно висловлювати свої думки, почуття; робити висновки, узагальнення;
  • виховувати почуття гордості за національну культуру;
  • прищеплювати любов до театру, інтерес до наслідків особистої праці, формувати культурологічну, комунікативну, соціальну,інформаційну компетентності.

Форма проведення: урок – колаж

Обладнання: підручник, презентація, портрет І.Котляревського, М. Лисенка, записи пісень Наталки, ілюстрації до твору «Наталка Полтавка», запис відеофільму «Наталка Полтавка», міні-помічник до уроку, картки, відеоряд.

Хід уроку

І.Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Звучить пісня «Віють вітри, віють буйні». Йде відеоряд .

Вчитель :

- Неповторна мелодія української пісні, чарівні краєвиди Полтавщини, звивисті зелені береги Ворскли, затишна садиба, що загубилася у вишняках і мальвах, запрошують нас до місця, де народилася п’єса І.П. Котляревського «Наталка Полтавка».

- Назвіть, будь ласка, жанр твору, з яким ми сьогодні будемо працювати (драматичний твір).

- Для чого призначений драматичний твір? (для постановки на сцені) .

- Оскільки ми занурюємось до театрального світу, скажіть, звідки ж дізнаємося, що відбудеться вистава? (з афіші)

- Я пропоную вам (двом учням) відчути себе в ролі декораторів – оформлювачів і прошу зробити афішу у форматі вікі-газети. Бажаючі є? (учні починають працювати за наданим алгоритмом).

Протягом уроку ви будете заносити результати своєї роботи до карток активності. Усі види роботи на уроці будуть оцінені, отже ваша оцінка залежить від роботи на уроці.

ІІІ. Актуалізація набутих знань

Для того, щоб пригадати основні поняття з теорії літератури та зміст драми, ми попрацюємо з картками, які є у вас на партах. Вам необхідно дати короткі відповіді на поставлені питання. На роботу вам відводиться 2 хв.

Картка № 1

  1. Якою піснею починається драма «Наталка Полтавка»? (Віють вітри, віють буйні)
  2. Як звали стару Терпилиху? (Горпина)
  3. Літературний твір, побудований на діях та висловлюваннях персонажів і здебільшого призначений для сценічного виконання. (Драматичний твір)
  4. Назвіть жанри драматичних творів: (драма (соціально-побутова, психологічна, історична), трагедія, комедія, водевіль.)
  5. Послідовність розгортання дії п’єси (композиція)
  6. Хто з героїв п'єси пив, гуляв, а розвіявши добро, залишив дочку й жінку без кусня хліба? (Терпило)
  7. Скільки пісень у п’єсі «Наталка Полтавка» (22)
  8. Хто з героїнь так характеризує себе: Не багата я і проста, но чесного роду, Не стижуся прясти, шити і носити воду? (Наталка)

Взаємоперевірка. На слайді ви можете побачити правильні відповіді (Слайд 2) За кожну правильну відповідь поставте 0,5 бали, підрахуйте результат і занесіть до карток активності, Макимальний бал - 4

(Слайд 3 )

Лунає лірична музика. На слайді зображення Роксолани, Ярославни, Мавки, Катерини, в центрі – Наталка Полтавка.

Вчитель:

- Жіноча доля, чи є в світі щось більш прекрасніше і водночас трагічне? Саме доля жінки так часто приваблює митців , бо вона є невичерпним джерелом натхнення. До образу української жінки зверталися неодноразово і Шевченко, і Франко, і Леся Українка й інші митці слова. З давнини виринає образ Ярославни,що чекає повернення Ігоря, знедоленої Катерини, чарівної Мавки. Так і Іван Петрович Котляревський, почувши від селянина Мефодія Семижона сумну історію про його небогу,створив прекрасний жіночий образ. Але в кожного образ української жінки свій. Проте є щось таке, що об’єднує їх.

- Як ви вважаєте, якою сьогодні буде тема уроку?

ІV. Оголошення теми, мети та завдань уроку

(Слайд 4)

Отже тема уроку «Наталка Полтавка як уособлений образ української жінки», занотуйте в зошитах число, тему уроку.

 

 

 

 

Категорія: Робота з обдарованими | Додав: nina_dyaulenko (03.10.2017)
Переглядів: 446 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar