Українська мова
Кожна людина, незалежно від національності та країни проживання, має свою рідну мову, яка стає не лише важливим способом спілкування між людьми, але й аспектом для пізнання оточуючого світу. Це та мова, з якою людина пов’язана з самого народження, вона на ньому говорить свої перші слова, декламує вірші, читає книги, пише та думає. Для україномовного населення рідною є і буде українська мова, найспівучіша із мов.
Цей предмет вивчають в школах, починаючи з першого класу, та продовжують її вдосконалювати протягом всього свого життя, так як будь-які знання передаються, в першу чергу, мовним шляхом.
Вільне володіння українською літературною мовою в усній чи письмовій формах і є основною задачею навчання школярів.
Діти повинні вчити свою рідну мову, адже вона слугує ключем для розвитку особистості, його освіченості та пізнанню, без мовних знань вони не зможуть повноцінно приймати участь в суспільному житті та розвитку вітчизняного мистецтва та культури.
Українська мова нам необхідна для спілкування в людському суспільстві і щоб це суспільство нас розуміло, ми повинні розмовляти грамотно, правильно висловлювати свої думки, а для цього необхідно вчитися. Наше спілкування не обмежується лише розмовами, ми навчаємося читанню, правопису, переказуємо та пишемо твори. Тому українську мову необхідно вдосконалювати та продовжувати вчити все життя, і весь час ми будемо дізнаватися про неї щось нове.Що нам дає знання рідної мови?
- Кожна людина повинна знати свою рідну мову.
- Знання цієї дисципліни робить наш народ культурним та освіченим.
- Дитина, що володіє виразною та грамотною мовою, може багато чого достягти в своєму житті.
Українська мова продовжує розвиватися та змінюватися с плином часу. Вона запозичує слова з іноземним мов, поповнюється різноманітним сленгом, але головне, нам необхідно зберегти справжню українську літературну мову. Ось для чого необхідно мову вивчати та вдосконалювати.
Що нам це дає:
- По-перше, мова є способом спілкування не лише з оточуючими, але з самим собою.
- По-друге, від рівня його володіння залежить ваша освіченість та ваше майбутнє.
В шкільну програму по вивченню української мови входять такі розділи як:
- Розвиток усної мови
- Читання
- Навчання грамоті
- Вивчення граматики
- Правопис
Вивчення цієї дисципліни носить практичну та корегуючу направленість, так як в процесі ведеться робота над усуненням недоліків мовлення учнів.
Давайте спробуємо розібратися, навіщо школярам вчити українську мову:
- По-перше, мовних знань багато не буває, тому їх необхідно розвивати й надалі.
- По-друге, чим більше дитина буде знати, тим кращі в неї перспективи в майбутньому.
- По-третє, людина, яка добре володіє своєю мовою, легше зможе вивчити і іноземну мову.
- По-четверте, добре володіючи навичками спілкування, люди простіше знаходять друзів, колег та співрозмовників.
- По-п’яте, ви будете отримувати задоволення від читання української літератури.
- Відсутність мовних знань створює багато проблем та наглухо закриває перед нами всі двері.
Тому важливо, щоб кожний школяр знав рідну мову, і тоді його життя стане більш цікавим та різноманітним.
|
Українська мова 11 клас. Повні уроки
Українська мова 11 клас містить велику кількість навчальних матеріалів: конспекти уроків, реферати, презентації, кросворди, практикуми, лабораторні, кейси та багато інших цікавинок.
План конспект уроків з української мови 11 клас
Новий календарний план
Перелік тем по українській мові 11клас:
1. Вступ. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості
2. РЗМ №1. Мовлення і спілкування. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Різновиди аудіювання. Навчальне аудіювання.
3. РЗМ № 2. Сприймання чужого мовлення. Різновиди читання. Навчальне читання мовчки
ПОГЛИБЛЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З СИНТАКСИСУ, ПУНКТУАЦІЇ, СТИЛІСТИКИ
4. Словосполучення і речення, синтаксичні зв’язки в них.
5. Речення, його граматична основа. Члени речення
6. Речення, його граматична основа. Члени речення
7. РЗМ № 3. Усний переказ тексту публіцистичного стилю
8-9. РЗМ № 4-5. Усний твір на морально-етичну тему
10. Тематична контрольна робота № 1. Словосполучення. Речення. Контрольне аудіювання
11. Види простих речень
12. Просте ускладнене речення
13. РЗМ № 6. Ділові папери. Заява. Автобіографія.
14. РЗМ № 7. Ділові папери. Офіційний лист. Акт
15. Основні пунктограми у простому реченні
16. Основні пунктограми у простому реченні
17. Тематична контрольна робота № 2. Просте речення. Основні пунктограми у простому реченні. Контрольне читання мовчки
18-19. РЗМ № 8-9. Доповідь і реферат, пов’язані з виучуваними предметами (із залученням науково-популярної літератури)
20. РЗМ № 10. Ділові папери. Доручення. Розписка
21-22. РЗМ №11-12. Контрольний переказ тексту із творчим завданням
23. РЗМ № 13. Аналіз письмового переказу
24. РЗМ № 14. Ділові папери. Протокол звіт про виконану роботу
25. Складне речення. Складносурядне речення.
26. Складне речення. Види складнопідрядних речень
27. Контрольний диктант
29. Основні пунктограми у складному реченні
30-31. РЗМ № 15-16. Контрольний твір на запропоновану тему
33-34. Основні пунктограми у складному реченні
35. Тематична контрольна робота № 3. Складне речення. Основні пунктограми у складному реченні. Складне речення. Основні пунктограми у складному реченні
36. Пряма мова. Діалог.
37-38. Розділові знаки при прямій мові, діалозі
39-40. РЗМ. Складання діалогів, відповідно до запропонованої ситуації
41. Стилістичні засоби синтаксису
42. РЗМ Усний переказ тексту із творчим завданням
43. Стилістичні засоби синтаксису
44-45. РЗМ Контрольний письмовий переказ із творчим завданням
46-47. Будова тексту. Мовний аналіз тексту.
48. РЗМ Аналіз контрольного письмового переказу із творчим завданням
49-50. Стилі, типи, жанри мовлення
51. РЗМ Удосконалення вмінь здійснювати мовний аналіз тексту
52. Контрольна робота на тему: «Пряма мова, діалог. Текст»
53-54. Риторика. Виражальні засоби риторики (порівняння, метафора, протиставлення, парадокс)
55. Контрольний диктант.
56-57. Виражальні засоби риторики (цитування, заклик, гіпербола, риторичні запитання)
58. Аналіз контрольного диктанту. Контрольне аудіювання
59. РЗМ. Доповідь і реферат, пов’язані з виучуваними предметами (із залученням науково-популярної літератури)
60. Виступ перед аудиторією: звертання, інтонація, взаємодія зі слухачами, темп і гучність виступу, поведінка під час виступу
61-62. РЗМ. Виступ під час дискусії
63-64. РЗМ Виступ із доповіддю перед аудиторією
65. Контрольна робота на тему : «Елементи практичної риторики»
66-69. Повторення вивченого протягом року
70. Підсумки за рік
Повний календарно тематичний план створений згідно шкільної програми. Українська мова, економіка, зарубіжна та українська література, російська та англійські мови…
Зміст уроку
конспект уроку і опорний каркас
презентація уроку
акселеративні методи та інтерактивні технології
закриті вправи (тільки для використання вчителями)
оцінювання
Практика
задачі та вправи,самоперевірка
практикуми, лабораторні, кейси
рівень складності задач: звичайний, високий, олімпійський
домашнє завдання
Ілюстрації
ілюстрації: відеокліпи, аудіо, фотографії, графіки, таблиці, комікси, мультимедіа
реферати
фішки для допитливих
шпаргалки
гумор, притчі, приколи, приказки, кросворди, цитати
Доповнення
зовнішнє незалежне тестування (ЗНТ)
підручники основні і допоміжні
тематичні свята, девізи
статті
національні особливості
словник термінів
інше
Тільки для вчителів
ідеальні уроки
календарний план на рік
методичні рекомендації
програми
обговорення
|
|